چاپ

چگونه چاپ روی لباس را پاک کنیم؟ (پاک کردن چاپ روی لباس)

پاک کردن چاپ روی لباس

یکی از سوالات پرتکراری که توسط بسیاری از افراد پرسیده می شود این است که چگونه می توانیم طرح های روی لباس را پاک کنیم و آن را به طرح مورد نظر تغییر دهیم. به طور کلی ممکن است طرح های چاپ شده لباس در اثر گذشت زمان کمرنگ و بی کیفیت شده و یا تکراری شود. در این شرایط می توان به کمک راهکارهای مختلف اقدام به پاک کردن چاپ روی لباس کرد.

در این مقاله قصد داریم تمامی روش های مورد نیاز برای پاك كردن طرح چاپ روي پارچه و لباس را معرفی کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

روش های پاک کردن چاپ روی لباس

برای پاک کردن چاپ روی لباس در ابتدا باید نوع چاپ و جوهرهای استفاده شده را شناسایی کنید. به طور کلی تولید کنندگان لباس با انواع دستگاه چاپ به دو طریق چاپ با جوهر و یا برچسب زدن طرح ها را بر روی لباس ایجاد می کنند. پاک کردن هر یک از این دو روش نیازمند استفاده از راهکارهای مختلفی است که در ادامه به آنها می پردازیم.

پاک کردن چاپ های ایجاد شده با جوهر

در برخی از طرح های چاپ شده روی لباس از جوهر های مخصوصی استفاده می شود و این جوهرها بر روی الیاف لباس ها جذب می گردند. در ادامه روش های پاک کردن این نوع از روش چاپ را مورد بررسی قرار می دهیم.

استفاده از مواد شوینده یا پاک کننده غلیظ

پاک کردن چاپ روی لباس با مواد شوینده

 یکی از روش هایی که برای از بین بردن طرح های چاپ شده لباس با جوهر بکار برده می شود استفاده از مواد شوینده یا پاک کننده های غلیظ است. بکارگیری این روش زمانی بیشترین تاثیر را دارد که مدت زمان زیادی از طرح چاپ شده روی لباس نگذشته باشد.

لازم به ذکر است که استفاده از شوینده و پاک کننده های قوی می تواند باعث آسیب رسانی به بافت پارچه شود و حتی در لباس های رنگی تغییر رنگ ایجاد نماید. در نتیجه اگر لباستان سفید رنگ نیست توصیه می شود که این روش را امتحان نکنید.

استفاده از اسپری مو

پاک کردن چاپ روی لباس با اسپری مو

یکی دیگر از روش های پاک کردن چاپ های جوهری روی لباس استفاده از اسپری مو است. بدین صورت که ابتدا باید یک تکه پارچه تمیز را بردارید و بر روی آن اسپری بزنید. پیشنهاد می شود که پارچه استفاده شده سفید رنگ باشد. پس از آن باید با پارچه بر روی طرح چاپی ضربه بزنید. این عمل را تا زمانی که طرح مورد نظر پاک شود ادامه دهید.

لازم به ذکر است که کشیدن پارچه روی طرح چاپ شده لباس می تواند باعث پخش شدن جوهر شود.

استفاده از لیمو و سرکه

پاک کردن چاپ روی لباس با لیمو و سرکه

سرکه و لیمو موادی اسیدی هستند و حلال خوبی برای رنگ ها به شمار می روند. از همین رو با بکارگیری ترکیب لیمو و سرکه می توان اقدام به پاک کردن طرح های چاپ شده روی لباس ها کرد. روش کار نیز بدین صورت است که قسمتی از لباس که قصد پاک کردن طرح آن را دارید را درون محلول لیمو و سرکه قرار دهید. بعد از گذشت چند ساعت لباس را بیرون آورده و آن را با آب بشویید.

استفاده از شیر

پاک کردن چاپ روی لباس با شیر

به کمک شیر می توان طرح هایی که به تازگی با جوهر چاپ شده اند را پاک کرد. روش کار نیز بدین صورت است که طرح چاپ شده با جوهر را در ظرفی از شیر قرار داده و اجازه دهید که برای مدت طولانی در ظرف شیر باقی بماند. بعد از این اقدام با حل شدن جوهر در شیر طرح چاپ شده پاک خواهد شد.

استفاده از الکل و استون

پاک کردن چاپ روی لباس با الکل

الکل و استون که با نام پاک کننده لاک نیز شناخته می شود برای پاک کردن چاپ روی لباس کاربرد دارند. این دو مایع به عنوان حلال های قوی می توانند جوهر را در خود حل کرده و طرح چاپ شده را از روی لباس پاک نمایند.

استفاده از اتو

پاک کردن چاپ روی لباس با اتو

استفاده از اتو نیز یک راهکار دیگر برای از بین بردن طرح چاپ روی لباس است. در این روش ابتدا اتو را روی میز اتو گذاشته و یک تکه پارچه تمیز خیس شده را بر روی طرح چاپی قرار دهید. در ادامه اتو را به آرامی بر روی پارچه خیس شده بکشید و این کار را تا زمانی که پارچه خشک شد انجام دهید. بعد از خشک شدن پارچه روی لباس، اتو را برداشته و با استفاده از یک چاقو اقدام به کندن طرح چاپ کنید. این کار را تا زمانی که به بافت لباس آسیب نزند ادامه دهید.

پاك كردن چاپ سیلک روي لباس

چاپ سیلک نوعی روش چاپ است که در آن طرح مورد نظر بر روی یک شابلون با سوراخ های ریز قرار گرفته و به وسیله فشار کاردک تصویر آن بر روی جسم مورد نظر منتقل می شود. شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که چگونه می توانیم طرح چاپ سیلک را پاک کنیم. در ادامه روش هایی را معرفی خواهیم کرد که می توانید به کمک آن اقدام به پاک کردن چاپ سیلک روی لباس کنید.

استفاده از برس بطری شور

پاک کردن چاپ روی لباس با برس بطری

استفاده از برس بطری شور اولین روشی که برای پاک کردن و از بین بردن طرح های چاپی پیشنهاد می شود. روش انجام آن نیز بدین شکل است که ابتدا آن بخش از لباس که طرح چاپی دارد را باید در آب گرم خیس کرده و براساس جنس لباس آن ماده شوینده مناسب را روی آن بریزید. سپس با استفاده از یک برس بطری شور اقدام به پاک کردن چاپ روی لباس کنید. این کار را آن قدر انجام دهید تا طرح چاپی از روی لباس پاک شود.

استفاده از مواد پاک کننده چاپی

پاک کردن چاپ روی لباس با مواد پاک کننده چاپ

یکی از موادی که امکان پاک کردن چاپ سیلک را روی لباس دارد مواد پاک کننده چاپ است. این مواد در قالب اسپری رنگ حلال و پاک کننده قابل تهیه و خریداری است و می توانید از ان برای پاکسازی طرح چاپی بهره ببرید. برای استفاده از آن کافی است که بر روی قسمت مورد نظر اسپری بزنید و سپس به کمک یه پارچه تمیز اقدام به پاک کردن کنید.

جمع بندی

در این مقاله راهکارهای پاک کردن چاپ روی لباس مورد بررسی قرار گرفت و نحوه بکارگیری آنها نیز آموزش داده شد. امیدواریم که مطالعه این مقاله از صنعت تک برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.  

تنها نکته مهم در هنگام استفاده از این روش ها این است که بیش از هر چیزی باید به نوع چاپ ایجاد شده و جنس لباس توجه کنید و طوری اقدامات را انجام دهید که به بافت پارچه آسیبی وارد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *