چاپ

دستگاه چاپ فلز

دستگاه چاپ فلز

دستگاه چاپ فلز با استفاده از جوهرهای مخصوص یا اشعه UV، تصاویر و متن‌های رنگی و باکیفیت را روی سطوح فلزی منتقل می‌کند. این نوع دستگاه ها قابلیت چاپ روی فلزات مختلفی مانند آهن، استیل، آلومینیوم، مس، نقره، طلا و… را دارند و تنها شرط لازم برای چاپ، صاف بودن سطح فلز است.

دستگاه چاپ فلزات با سرعت و دقت بالا کار می‌کند و محصولات چاپ شده با آن، ماندگاری و مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی دارند.

انواع فلزات برای دستگاه چاپ فلز

برای چاپ روی فلزات، لازم است که فلز مورد نظر از خصوصیات مناسبی برخوردار باشد. در واقع سطح فلز باید هموار و بدون نقص باشد تا جوهر به خوبی روی آن پخش شود و تصویر باکیفیت به عنوان خروجی کار ارائه گردد.

همچنین سطح فلز نباید دارای رطوبت، گردوغبار، روغن، چسب و… باشد تا جوهر به خوبی به آن چسبیده و تثبیت شود. در ضمن فلز باید قابلیت جذب جوهر را داشته باشد تا رنگ جوهر تغییر نکند و پخش نشود.

بر اساس این خصوصیات، می‌توان انواع فلزات دستگاه چاپ فلز را به دسته‌های زیر تقسیم کرد:

فلزات مناسب: شامل فلزاتی که به راحتی قابل چاپ هستند و نیاز به روش‌های خاصی ندارند. مثلا آلومینیوم، استیل، مس، نقره و طلا.

فلزات نسبتا مناسب: شامل فلزاتی که قابل چاپ هستند اما نیاز به پیش‌نیازهای ساده‌ای دارند. مثلا آهن، گالوانیزه، برنج و لاتون.

فلزات نامناسب: امکان چاپ روی این فلزات وجود ندارد. مثلا تیتانیوم، کروم، زیرکونیوم و نیکل.

انواع دستگاه چاپ روی فلزات

دستگاه چاپ فلزات انواع مختلفی دارند که با توجه به روش و فرایند چاپ، از نظر تکنولوژی به چندین دسته تقسیم می‌شوند:

چاپ دیجیتال فلت بد (Flat Bed): این دستگاه با استفاده از جوهرهای UV، تصاویر و متن‌های رنگی را به صورت مستقیم بر روی سطح فلز منتقل می‌کند. این دستگاه قابلیت چاپ روی انواع فلزات را دارد و کیفیت بالایی را ارائه می‌دهد. اما نیاز به تعمیر و نگهداری منظم، فضای بزرگ و تهویه مناسب و استفاده از جوهرهای خاص دارد.

دستگاه حکاکی فلزات: این دستگاه برای حک کردن نقش‌ونگار روی سطح فلزات استفاده می‌شود. در این روش، با استفاده از لیزر، جریان الکتروشیمیایی، سمباده، خمیر حکاکی و یا سایر روش‌های فیزیکی، سطح فلز خط خورده و عمق داده می‌شود.

دستگاه چاپ سیلک روی فلز: این دستگاه چاپ فلز برای چاپ رنگارنگ و زیبا روی سطح فلزات مناسب است. در این روش با استفاده از یک قالب شبکه‌ای که حروف و تصاویر را به صورت منفذدار نمایش می‌دهد، جوهر به صورت لایه‌ای روی سطح فلز منتقل می‌شود.

چاپ لیزری: این دستگاه با استفاده از پرتو لیزر، تصاویر و متن‌های رنگی را روی سطح فلز حک می‌کند. این دستگاه قابلیت چاپ روی فلزات سخت و مقاوم را دارد؛ اما هزینه بالا، نیاز به تعمیر و نگهداری منظم، نیاز به فضای بزرگ و تهویه مناسب و عدم قابلیت چاپ رنگ‌های شفاف از معایب آن است.

دستگاه حکاکی فلزات

انواع دستگاه حکاکی روی فلز با استفاده از لیزر، الکتروشیمی، مکانیک و غیره، طرح‌های مورد نظر را بر روی سطح فلز حک می‌کند. حکاکی فلزات معمولا دقت بالا، ماندگاری فوق‌العاده، امکان اجرا روی انواع فلزات و ساخت قطعات پیچیده و دقیق دارد.

بسته به نوع فلز، شکل قطعه و هدف حک، می‌توان از دستگاه‌های حکاکی مختلف استفاده کرد که شامل دستگاه حک لیزری، دستگاه حک الکتروشیمیایی و دستگاه‌های مکانیکی می‌شود.

دستگاه چاپ سیلک روی فلز

چاپ سیلک یک روش قدیمی و پرطرفدار در صنعت چاپ است که با استفاده از شابلون‌های حساس به نور، جوهر را به صورت لایه‌ای بر روی سطح فلز منتقل می‌کند. این روش برای چاپ تیراژ بالا مناسب است و کیفیت خوب و پایداری بالای جوهر را ارائه می‌دهد. همچنین با استفاده از جوهرهای حرارت‌پذیر، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

با خرید دستگاه چاپ سیلک می‌توانید طرح‌ها را به صورت چند رنگ، روی انواع سطوح فلزی صاف و خمیده چاپ کنید و با توجه به هزینه پایین چاپ، بیشترین سود را عاید شوید.

قیمت دستگاه چاپ فلز

قیمت دستگاه چاپ روی فلز به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال هر چه دستگاه پیشرفته‌تر و با کیفیت‌تر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود. مثلا دستگاه چاپ فلزات لیزری معمولا نسبت به دستگاه‌های دیگر قیمت بالاتری دارد.

علاوه کشور ساخت و برند آن نیز روی قیمت دستگاه چاپ روی فلزات موثر است. علاوه بر اینها کاربرد و ظرفیت دستگاه نیز روی قیمت تاثیر دارد.

هر چقدر دستگاه بتواند بر روی انواع فلزات با شکل و اندازه مختلف چاپ کند و همچنین تیراژ بالاتری را پشتیبانی کند، قیمت آن بالاتر خواهد بود. برای مثال دستگاه چاپ سیلک رول به رول فلز از دستگاه‌های معمولی چاپ فلزات گران‌تر است.

خرید دستگاه چاپ فلز

دستگاه چاپ فلزات یک ابزار حیاتی برای تولید محصولات فلزی با کیفیت و با دقت بالا است. برای خرید دستگاه چاپ روی فلزات لازم است با توجه به نوع فلزاتی که قرار است روی آنها چاپ انجام دهید، مطالعه و مشاوره داشته باشید تا بهترین دستگاه را خریداری کنید.

ما در صنعت تک دستگاه های چاپ سیلک روی فلز را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تولید و عرضه می کنیم. اگر قصد دارید کسب‌وکار مربوط به چاپ یا کارگاه چاپ راه‌اندازی کنید، کارشناسان ما به صورت رایگان شما را راهنمایی می‌کنند و با توجه به شرایط و بودجه‌تان، بهترین دستگاه چاپ فلز را به شما معرفی خواهند کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق بخش تماس با ما می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *